Terhangat Minggu Ini

April 18, 2011

SEKITAR UiTM SABAH - F.I.N.A.L E.X.A.M.I.N.A.T.I.O.N (PART 2)


JANGAN LUPA STUDY....

April 17, 2011

SEKITAR UiTM SABAH - F.I.N.A.L E.X.A.M.I.N.A.T.I.O.N

ATTENTION TO ALL STUDENTS BBA PART 1

April 11, 2011

SEKITAR UiTM SABAH - S.U.P.E.R.M.I.T 2011

DATE: 29.3.2011
VENUE: KOMPLEKS SUKAN UITM SABAH
EVENT: SUPERMIT 2011

Gambar 1: Kontinjen EKONIA - Supermit UiTM Sabah 2011

Gambar 2: Kontinjen EKONIA juga - Supermit UiTM Sabah 2011

April 10, 2011

SEKITAR UiTM SABAH - S.A.M.B.U.T.A.N M.A.U.L.I.D.U.R R.A.S.U.L 2011

DATE: 26.2.2011
VENUE: FAST TRACK TO GYM
EVENT: SAMBUTAN MAULIDUR RASUL 1432 H

Gambar 1: Proses menyiapkan sepanduk (sepanduk bagi persatuan EKONIA disiapkan oleh pelajar-pelajar semester 1 dan 2)


Gambar 2: Hari perarakan (kontinjen EKONIA diwakili oleh pelajar-pelajar semester 1, 2 dan 3)

Gambar 3: Keputusan pertandingan (o.k la tu, tahun depan cuba lagi)

April 9, 2011

Betulkah perempuan suka berangan?


Orang kata (orang yang kata ya...bukan aku) orang perempuan ni suka berangan. Betul ka? Agak-agaknya apalah yang perempuan ni suka angan-agankan ya?

Entri ni adalah entri tanpa penyelidikan, jadi...sila jangan percaya. Aku senaraikan apa yang perempuan suka angankan ya...ini bukan untuk semua perempuan, hanya perempuan-perempuan tertentu sahaja.

1. Jadi puteri
Selalu aku nampak budak-budak perempuan suka berlakon jadi puteri. Pakai mahkota. Bawa tongkat sakti macam dalam cerita putera puteri dalam tv tu. Kemudian menyanyi dekat buaian macam dalam filem Bawang Putih Bawang Merah menyeru sang putera raja la la la….

2. Jumpa putera raja
Kalau ada puteri, mesti ada putera. Putera rajanya mestilah kacak bergaya...mmmm

3. Terkenal dan menjadi pujaan ramai
Menjadi terkenal dan menjadi pujaan ramai juga antara angan-angan yang selalu masuk dalam impian seorang perempuan. Terkenal ni tidak semestinya satu Malaysia kenal, kalau terkenal dan menjadi ikutan, pujaan dan idola serta kegilaan di sekolah atau universiti pun dah cukup.

4. Hidup mewah
Ini juga antara angan-angan yang paling popular. Aku pun mau juga. Tinggal di rumah besar. Ada kereta mewah. Hidup mewah. Ada dayang-dayang yang buat semua benda termasuk hidang nasi. Kalau boleh mau minta tolong suruh suap sekali. Nak kunyah makanan pun malas.

Pergi melancong, pakai jet peribadi. Makan angin, pakai kapal layar sendiri.

5. Beli seisi dunia

Bahagian ini nampak macam seronok. Beli sahaja apa pun yang kita mahu. Beli jet, kereta sport, kapal layar, pulau, istana...duniapun kalau boleh mau dibeli. Kalau dah kaya raya, manalah mau beli barangan yang tiada jenama. Mesti la mau pakai pakaian yang ada jenama, melancong pun tempat yang berjenama, berkawanpun dengan orang yang setaraf jenamanya...

Betul ke perempuan suka berangan? Lelaki suka berangan tak? Apa agaknya angan-angan lelaki?

April 8, 2011

SEKITAR UiTM SABAH - K.A.R.K.O.L C.A.R S.H.O.W

TARIKH: 2.4.2011
VENUE: UiTM KOTA KINABALU
EVENT: CAR SHOW, SOUND BLAST, SHOW OFF

Gambar 1: Car Show Kategori VIP


Gambar 2: Kategori Sound Blast, Sound Memang Powerfull la...


Gambar 3: Cute car

April 7, 2011

Kenapa Susah Bertemu Jodoh?

Assalamualaikum semua.. semoga sentiasa ceria dengan senyuman manis. hehe..

Jom sama-sama kita tengok antara sebab susah sangat bertemu jodoh. Point penting di ambik dari rakaman ceramah Dr. Fadzilah Kamsah.

Pertamanya yang perlu anda tahu, jodoh pertemuan terletak di tangan Allah. kalau belum sampai jodoh tu maksudnya Allah belum temukan lagi si dia dengan kamu. jangan pulak terus putus asa. walaupun macam tu, ketentuan Allah kena dengan 'asbab' usaha kita jugak. takkan nak tunggu jodoh tu datang bergolek pulak, check diri kita, dimana mana silapnya. Jom kupas sebab-sebab ni semua :

Hati tidak fokus dalam mencari jodoh dan tidak bersungguh-sungguh.

Macamana nak dapat jodoh kalau tak bersungguh-sungguh. mulut saja kata mau cari jodoh, tapi tu la.. 'aku bukan tak nak berjodoh. tapi... kerja banyak ni. tak menyempat la nak mengusha bakal isteri.' maksudnya disini fokus tu pergi tempat lain bukan untuk mencari jodoh.

Belum bersedia untuk bercinta.

Memang payah la aku mau cakap kalau macam ni. Macam mana mau berjodoh kalau diri sendiri tidak ready lagi mau berkasih sayang nanti mendera anak orang pulak. Persiapkan diri dulu o.k. Tapi jangan pulak umur sudah lebih had masih kata tak ready nak bercinta lagi. Mesti ada sebab-sebab lain la tu..


Terlalu memilih kriteria pasangan.

Jangan la terlalu ketat sangat ciri-ciri orang yang mau dijadikan isteri atau suami tu, Siapa la yang layak agaknya ya. Tidak mau melayu, mau bugis atau bajau jak. kalau mix tu kira o.k la jugak. tinggi mau yang 7 kaki. kulit putih gebu. badan berisi. mata bulak macam Heliza Helmi. bulu mata panjang sekaki. selipar saiz 6.'

Adeh.. tidak salah memilih, tapi mesti la berpada-pada. jangan sampai mau yang sama macam bidadari kayangan yang boleh terbang. sampai bila mau berjumpa kalau macam tu?

Hati kotor, masih banyak benci dalam hati.

Kalau banyak sangat benci dalam hati, kesannya orang pun jadi benci jugak dengan kita. apa salahnya kita berubah untuk jadi lebih mesra dengan semua orang. mana tau dalam ramai-ramai orang dimesra tu ada jodoh kamu. hehe =)

Banyak meminta tetapi kurang memberi.

Kalau kita asyik mau mintak pertolongan orang, kadang-kadang tanpa sedar pintu rezeki kita akan tertutup. apa salahnya kalau kita pulak yang membantu orang lain dengan ikhlas, mana tau pintu rezeki kita terbuka dan salah satu rezeki kita tu mungkin jodoh yang serasi kekal hingga akhir hayat. siapa tau, kan.. kan..

Fobia dan serik bercinta.

Yang ni memang susah dan parah mau di ubat. satu jak ubatnya, kena redha dengan pengalaman cinta yang tidak kesampaian tu dan berusaha untuk kehidupan yang lebih bahagia di masa depan. yeah! Yang penting semangat kena ada.. jangan pasrah terus putus asa. orang yang putus asa takkan berjaya..

Hidup tidak seimbang.

Kadang-kadang terlampau obses dengan kerja sendiri sampai tiada masa bersosial. paling parah tidak bertemu manusia lain pun! Entah-entah tidak kenal pun orang sebelah rumah. Macam mana mau hidup nih? ada pula yang kuat sangat enjoy atau dengan kata lain sindrom 'orang bujang' yang melampau. adoih.. jodoh mana yang mau melekat? kena berubah!

Kurang berdoa dan usaha yang sesuai.

Sudah cukup berusaha mencari jodoh kena la pulak berdoa. seiringkan doa dengan usaha yang kita jalankan. semoga dengan doa yang ikhlas itu Allah SWT permudahkan untuk mendapat jodoh yang serasi. jangan putus harapan dengan bantuan Allah, sesungguhnya Allah bersama hamba-Nya yang sabar.


Tidak istiqamah dalam menjalinkan hubungan.

Bagus-bagus sudah kahwin, bercerai pulak sebab ada perempuan lain atau lelaki lain. alasannya senang jak, tiada jodoh.. macamana mau ada jodoh kalau tidak istiqamah dengan hubungan yang sedia ada? yang ini masing-masing kena ambik perhatian.. please lah, jangan lupa dengan tanggungjawab dan amanah dalam berumahtangga.

Terlampau selesa dengan hidup bersendirian.

Benda ni sudah macam dah jadi trend sesetengah orang yang merasakan lebih selesa hidup sendiri sehingga tidak melihat keperluan untuk berumahtangga. mau bertemu jodoh macam mana? perlu diingat, berkahwin merupakan satu ibadah yang mana jika dilakukan dengan niat kerana Allah SWT, insyaAllah akan mendapat ganjaran pahala.

Ada sifat-sifat negatif yang ketara di dalam diri.

Mempunyai sifat negatif dalam diri yang sangat ketara menyebabkan orang tidak berminat untuk mendekati kita. so, nak dapat jodoh macam mana?

Rumusan daripada semua ni, kita kena berubah dulu sebelum mahukan jodoh tu datang kepada kita. kena buat perubahan secara positif! hendak seribu daya, tak hendak banyak pulak dalih..

Di samping itu, jangan beranggapan kemungkinan tidak bertemu jodoh itu disebabkan oleh fakta-fakta di luar jangkaan seperti sihir atau sumpahan yang mana memang sukar untuk difahamkan. walaupun begitu, berpeganglah pada syariat dan janganlah kita terjebak dengan perkara-perkara yang syirik. Sesungguhnya sesuatu itu tidak akan berlaku sekiranya Allah tidak mengizinkannya. dan pastinya setiap yang berlaku ada berjuta hikmah yang tersembunyi.

Semoga bertemu jodoh yang terbaik buat diri anda dan saya jugak. hehe =)

Diolah daripada AsaDa Ryutaro.

April 4, 2011

TERKENANG SEMASA DULU - DULU - UiTM SHAH ALAM


Gambar 1. Makmal Fakulti Kejuruteraan Awan.


Saya meninggalkan UiTM Shah Alam selepas lulus Diploma Pengurusan Pembinaan.
Lulus Diploma adalah suatu peristiwa yang paling menggembirakan saya
(sebelum masuk UiTM Sabah.
Saya merupakan satu-satunya hero dari SABAH dalam kelas Construction Management.
Gamabar atas merupakan Fakulti tempat saya menimba ILMU dulu kala...

Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2011 (ABPBH)

Assalamualaikum....


Berikut adalah senarai pemenang untuk Anugerah Bintang Popular Berita Harian:

Artis Komedi Lelaki Popular

Along
Angah
Johan
Nabil
Zizan



Artis Komedi Wanita Popular

Didie Alias
Kenchana Dewi
Nurkhiriah
Raja Azura
Sharifah Shahira



Artis Baru Lelaki Popular

Daus
Maulana
Shah Jaszle
Shahir
Sharnaaz Ahmad



Artis Baru Wanita Popular

Adira
Ana Raffali
Mizz Nina
Nur Syuhada @ Dottie
Elfira Roy



Penyanyi Nasyid Popular

Hijjaz
In Team
Mirwana
Rabbani
Raihan



Artis Berkumpulan Duo/Berkumpulan Popular

Ana Raffali/Suhaimi Mior Hassan/Altimet
6ixth Sense
Azlan The Typewriter
Bunkface
Meet Uncle Hussein



Penyanyi Lelaki Popular

Aizat
Anuar Zain
Black
Faizal Tahir
Shahir



Penyanyi Wanita Popular

Adira
Alyah
Ana Raffali
Stacy
Yuna



Pelakon Filem Lelaki Popular

Aaron Aziz
Bront Paralea
Remy Ishak
Shaheizy Sam
Syamsul Yusof



Pelakon Filem Wanita Popular

Diana Danielle
Lisa Surihani
Liyana Jasmay
Maya Karin
Scha Alyahya



Pelakon TV Lelaki Popular

Aaron Aziz
Ady Putra
Fizz Fairuz
Remy Ishak
Shaheizy Sam



Pelakon TV Wanita Popular

Fasha Sandha
Nurkhiriah
Lisa Surihani
Scha Alyahya
Tiz Zaqyah



Pengacara TV Lelaki Popular

Ally Iskandar
Awal Ashaari
Aznil Hj Nawawi
Jimmy Shanley
Zizan



Pengacara TV Wanita Popular

Cheryl Samad
Fara Fauzana
Nurul Syuhada
Raja Azura
Sharifah Shahirah



Penyampai Radio Lelaki Popular

Aznil Hj Nawawi
Faizal Ismail
Halim Othman
Kieran
Salih Yaakub



Penyampai Radio Wanita Popular

Abby Fana
Fara Fauzana
Linda Onn
Raja Azura
Sharifah Aleya



Artis Paling Popular Berita Haria 2010/2011 Jatuh kepada:

Shaheizy Sam


Apa pun, tahniah kepada pemenang.

April 3, 2011

Nak Letak Tajuk Apa Ek?


....Ya ALLAH kU mOHoN kEpADaMU aGAR kAu muDAHkn la sEGaLa pEkERjAANkU....

April 2, 2011

Saat Kata Tidak Terucapkan


PsssT: Doakan rindu ini masih ada kembalinya lagi...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan jejak anda di sini! Senang aku nak jejak balik!!!