April 9, 2011

Betulkah perempuan suka berangan?


Orang kata (orang yang kata ya...bukan aku) orang perempuan ni suka berangan. Betul ka? Agak-agaknya apalah yang perempuan ni suka angan-agankan ya?

Entri ni adalah entri tanpa penyelidikan, jadi...sila jangan percaya. Aku senaraikan apa yang perempuan suka angankan ya...ini bukan untuk semua perempuan, hanya perempuan-perempuan tertentu sahaja.

1. Jadi puteri
Selalu aku nampak budak-budak perempuan suka berlakon jadi puteri. Pakai mahkota. Bawa tongkat sakti macam dalam cerita putera puteri dalam tv tu. Kemudian menyanyi dekat buaian macam dalam filem Bawang Putih Bawang Merah menyeru sang putera raja la la la….

2. Jumpa putera raja
Kalau ada puteri, mesti ada putera. Putera rajanya mestilah kacak bergaya...mmmm

3. Terkenal dan menjadi pujaan ramai
Menjadi terkenal dan menjadi pujaan ramai juga antara angan-angan yang selalu masuk dalam impian seorang perempuan. Terkenal ni tidak semestinya satu Malaysia kenal, kalau terkenal dan menjadi ikutan, pujaan dan idola serta kegilaan di sekolah atau universiti pun dah cukup.

4. Hidup mewah
Ini juga antara angan-angan yang paling popular. Aku pun mau juga. Tinggal di rumah besar. Ada kereta mewah. Hidup mewah. Ada dayang-dayang yang buat semua benda termasuk hidang nasi. Kalau boleh mau minta tolong suruh suap sekali. Nak kunyah makanan pun malas.

Pergi melancong, pakai jet peribadi. Makan angin, pakai kapal layar sendiri.

5. Beli seisi dunia

Bahagian ini nampak macam seronok. Beli sahaja apa pun yang kita mahu. Beli jet, kereta sport, kapal layar, pulau, istana...duniapun kalau boleh mau dibeli. Kalau dah kaya raya, manalah mau beli barangan yang tiada jenama. Mesti la mau pakai pakaian yang ada jenama, melancong pun tempat yang berjenama, berkawanpun dengan orang yang setaraf jenamanya...

Betul ke perempuan suka berangan? Lelaki suka berangan tak? Apa agaknya angan-angan lelaki?

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan jejak anda di sini! Senang aku nak jejak balik!!!